Av Ingela - 12 november 2011 09:08

Sonen i full fart mot riksdagen

En klassisk hästskulptur på Blasieholmen (tror jag) men själva randomplaceringen gör den cool.

En blomstersmyckad cykel på strandvägen.

Wasa var ursprungligen målad i starka och klara färger. Man har rekonstruerat delar av målningen. Mycket vackert.

Av Ingela - 12 november 2011 09:01

I morse var det plötsligt minusgrader och marken täckt av ett tunnt lager rimfrost. Trädens grenar glittrar av iskristaller. Riktig höst igen...

Av Ingela - 11 november 2011 14:14

Allhelgonahelgen tillbringades på resa i Stockholm. Bilder kommer imorgon.

Jag får väl säga som maken att det är tur att folk vill bo där så att de inte sprider sig över resten av landet. Jäklar så mycket folk där var! Nu ska det väl också sägas att många förmodligen var lediga fredageftermiddagen och då passade på att shoppa.

Vi åkta upp på torsdagen och var framme vid tre-tiden på eftermiddagen. Resten av dagen tillbringades med att shoppa lite och promenera för att slutligen äta på en restaurang i Gamla Stan. Vi bodde på Scandic på Katarinavägen vid slussen, så det var ju centralt.

På fredagen hade sonen önskat Wasamuseet. Vi bestämde oss för att gå dit längs kajerna. Det var 3,8 kilometer och tog ca 45 minuter. På vägen dit hade vi ju Skeppsbron och Slottet och Strandvägen m.m Wasamuséet är en pärla och väl värt ett besök. Mycket folk var det där också, det var fullt på restaurangen. Sen promenerade vi faktiskt tillbaka och tog en sväng på Drottninggatan, men det var knappt man tog sig fram där.

På kvällen hälsade vi på en vännina och hennes sambo ute i Vallentuna. Jag hade gjort marmelad i särskild ordning och köpt en blomma till henne men naturligtvis glömde jag det på hotellet! Och jag kom inte på det förrän vi hade parkerat hos dem och stod på uppfarten. Det var pinigt men vi hade en hemskt trevlig kväll. När vi kom tillbaka så köpte jag några blomstercheckar och skickade upp som tack. Marmeladen får hon när hon kommer ner nästa gång,

Av Ingela - 3 november 2011 09:30

Idag åker vi till Fjollträsk, Maken, Sonen och jag. Tonåringen stannar hemma och har mys på egen hand. Det är första gången Sonen åker till Stockholm och vi gör denna resa lite för hans skull nu när han har höstlov. Sonen tycker skolan är jobbig och han behöver uppmuntran och uppmärksamhet. Själv ska jag hälsa på en väninna och kanske handla lite. Bilder kommer väl så småningom.

Av Ingela - 2 november 2011 11:45

Här har ni min trädgård under tre årstider: Vinter, sommar och höst!

Våren har jag faktiskt inget bra kort på (vi har fantastiska blåsippor då), ska tänka på det till nästa år, att ta kort menar jag.

Min lilla trädgård ligger insynsskyddat och avskilt, en liten stig slingrar sig upp mot skogen. Och vi lever med årstidernas växlingar som synes.

Av Ingela - 1 november 2011 15:00

Ibland kommer det lite sol trots allt. Mitt i den grå hösten....

En kruka med ljung på en bänk med lite patina är fin att titta på.

(Bänken är inte så gammal men har stått ute i två vintrar)

Av Ingela - 31 oktober 2011 12:48

Efter att ha haft min gamla telefon i 3 år (!) höll den på att ramla ihop och var till och med ihoptejpad. Efter mycket funderande hit och dit så har jag till slut köpt en ny. Eftersom jag inte vill vara som alla andra och springa omkring med en iphone som alla tonårstjejer så har jag köpt något annat. (Inget ont om tonårstjejer men jag är ju vuxen.) Det blev en Nokia N9 och än så länge är jag väldigt nöjd men det är ett väldigt arbete att föra över uppgifter och anpassa telefonen. Kontakter och musik kunde jag föra över men inte almanackan så det var tur att jag har en pappersversion också! Håller på att lära mig hantera pekskärmen och det går väl så småningom men än så länge är det ganska svårt. En betydligt bättre kamera i denna telefonen är det i alla fall, se bilden ovan som jag tog igår.

Av Ingela - 31 oktober 2011 09:00

Igår tog vi en härlig höstpromenad. Vädret var höstigt med lite dis och en temperatur på ungefär 10 grader. Passade på att ta några kort med min nya telefon. Och vi hörde det där speciella ljudet när löv faller till marken..

Denna tiden varar bara några veckor, sen har löven ramlat och senhösten ramlar in.